Петриківка - кольори традицій?

Вчора (26.01.2013) в інформаційному агентстві "МОСТ-ДНЕПР" відбулася презентація бренду Петриківки - народного декоративного мистецтва.

Всі подробиці про цю презентацію та їх учасників можна прочитати на офіційному сайті агенства http://most-dnepr.info та на офіційному сайті Дніпропетровска http://www.adm.dp.ua/OBLADM/Obldp.nsf

А ми з вами просто подивимося, на сам бренд та трішки проаналізуємо, те що вийшло, тому що мені б дуже хотілося почути ваші думки та міркування з цього приводу.

Пропоную спочатку переглянути відео про створення бренду та області його використання:



А тепер перейдемо до детального розгляду бренду "Петриківка"

Отже логотип - головна ідейна складова бренду, та той елемент, що має максимально відображати сутність самого бренду, в даному випадку - розпис.



Перше враження справляє не "ахті", але після вивчення всіх дрібниць ставлення до нього змінюється на позитивне.    Пропоную і вам роздивитися ті дрібниці.

Шрифт - дуже гарний підібрали шрифт для слова "Петриківка" дійсно український, рукописний, правильний. Гарний «вобщем». Але я не бачу англомовної версії, тому що цей бренд в першу чергу має представляти петриківку за кордоном,і було б логічно аби розробляли одразу два варіанти - українську та англійську версію. Ще не подобається занадто чорний колір шрифта. На фоні однієї червоної квітки він занадто рве погляд і відлякує. Але за шрифтову форму однозначно плюс.

Цибулька - головна складова логотипу, основний елемент петриківського розпису, і один з перших квіткових елементів, що почав застосовуватися в петриківці. Взагалі мені дуже подобається ця "рукотворність" елементу, його простота та колір. Не подобається тільки чорне пітушіння - такого в петриківському розписі немає.
Дуже круто, що акцент зробили саме на такій "ручній" роботі головного елементу, таке враження, що цибульку в логотипі щойно намалювали вручну, і добре проглядається неоднорідність фарби, та не ідеальність  пелюстків цибульки, що відразу відсилає глядача до витоків створення розпису – рукотворність. Це вам не коп’ютерний вектор, не фотошоп, а звичайна щіточка та руки майстра. Дуже і дуже круто.

Але ж, ті хто подивився відеоролик про створення цього логотипу, бачили, що кожен елемент пелюсток цибульки вписували то в коло, то в трикутник, що геть руйнує саму суть розпису – свободу рухів та повну імпровізацію. Це  говорить про те, що потрібно було консультуватися з майстрами. Адже справжній розпис створюється в режимі «повна імпровізація» і оті всілякі маніпуляції з побудовою еліпсів та трикутників не потрібні.

На скільки я розумію над логотипом "Петриківки" з петриківських майстрів працювала тільки Горбуля Людмила. Хочу сказати, що вона одна з моїх улюблених петриківських майстринь і її розпис дійсно традиційний та дуже гарний. Але мені все ж не зрозуміло, чому люди, що займалися брендингом цього мистецтва не запросили більше майстрів? Це було б справедливо по відношенню до самих майстрів. Хоча б проконсультуватися з ними потрібно було б. Адже майстри, це ті люди, що дійсно займаються петриківським розписом, та знають все про це мистецтво, і вони змогли б не тільки компетентно проконсультувати в цьому питанні, але й допомогли б з розробкою лого.

За цибульку плюс, а за пітушіння мінус - чорне, та ще й намальоване в векторі без збереження спражнього відтиску кошачки. 

Білий фон – добре, що обрали саме білий фон, він є традиційним та дуже граним плюс дуже функціональним.

Взагалі логотип гарний, але мені здається, що він до кінця не доопрацьований,і до того ж він та занадто "рве" очі.


Тепер подивимось сценарії використання логотипу

Брендовані годинники:


Досить симпатичні, не перевантажені елементами, та досить прості.


Канцелярія:




Гарно, але можна було б обіграти якось значно цікавіше. Ось як, наприклад, як оформлювали папки вручну в Петриківці:

IMGP8978

Сувенірний посуд:


От що найбільше не подобається, так це сувенірний посуд. Більше коментувати не хочу, а пропоную вам переглянути, як оформлювали посуд петриківські майстри в Києві (вручну, а не друкували на принтері)

IMGP8994

IMGP4749

IMGP4745

Ну і що вам подобається більше?
Навіть, якщо творці хотіли обіграти все одним кольором, то можна було б зробити це значно цікавіше, ось наприклад робота з мого дипломного проекту (рік тому робив):
чафки

А от що сподобалося найбільше, то це оформлення літаків та автобусів, це може стати дійсно унікальною візитівкою Дніпропетровщини та України. В той час коли на посуді однотипні форми цибульок виглядають не дуже гарно, в маштабних речах вони виглядають дуже гарно та збалансовано. 






Загалом бренд "Петриківка" виглядає недоопрацьованим. Я не зміг побачити в ньому хоча б невеликої частини гармонії та краси, що несе в собі петриківка. В той час коли для української вишивки якнайкраще підходять червоні та чорні кольори, для петриківки цієї палітри замало, і хотілося б побачити всю палітру петриківських корьорів та головне елементів. Петриківка це не тільки цибулька.

Всі світлини бренду «Петриківка» взяті з офіційного пабліку Вконтакті ИА «Мост-Днепр» http://vk.com/mostdnepr

А що ви думаєте про бренд «Петриківки»?

Дякую за статтю - вона цікава і доволі широка.
Хочеться відстояти право бренду Петриківки на життя.
Справа в тому, що логотип не можна робити дуже розцяцькованим та багатоколірним. І якщо робити сувенірку, чи просто розміщувати лого на предметах, його змінювати і додавати елементи також не можна.
Загалом бренд створено за всіма правилами дизайну і маркетингу (кажу це як фаховий спеціаліст).
Особисто мені дуже приємно, що рівень народного мистецтва дійшов до такого сучасного і професійного рівня.
Ви так говорете, наче самі брали участь у створенні логотипу. Чи може я помиляюсь?

І справді, потрібно віддати шану тим, хто працював та генерував ідеї створення логотипу. Я знаю що це нелегка і іноді невдячна справа (як фахівець кажу)

Але ж сьогодні створення бренду та логотипу навпаки вимагає не тільки унікальності, а ще він має бути багатогранним. Це дуже чітко просліжується на логотипі міста Мельбурн. Форма лого незмінна, але інтепретація оформелення просто вражає - для будь якої події, наприклад серйозної міжнародної конференції - можна викорстати строге однотипне лого, а для офомлення міського карнавалу використовувати "розцяцьковані" версії логитипу. Ось, що потрібно сьогодні.



Звісно, Петриківка має дякувати за те, що її брендували, та будуть прославляти в світі, і логотип це не те, через що її будуть любити, але все ж хотілося б побачити щось більш вражаюче.

Хоча це тільки моя васна думка, і я не можу говорити за інших людей.
Дякую що показали і поділилися враженнями.
Фірмові знаки чи логотипи створюються за своїми досить жорсткими законами - логотип не повинен багато втратити навіть за умов неякісного ч/б друку. Тому всі дрібні деталі відпадають або підлягають стилізації. Але, погоджусь, мене теж якось вразила сполука червоного і чорного. Невже традиційна вишивка продиктувала свої кольори?
Критикувати завжди легко, щоб запропонувати якісь інші кольори чи ще щось, то слід поміркувати і звичайно сходу це неможливо. Але думаю, що розробники теж не сходу прийняли таке рішення - може прокручували різні варіанти і в рамках "рекламного жанру" саме цей виграв.
на дворі 2013 рік, де ви бачили чорно-біле лого, чи неякісний друк для іноземних послів?
Все буде залажати від того, наскільки активною буде маркетингова та PR політика просування бренду. А від того, який "петриківка" має логотип мало що залежатиме взагалі. Просто я говорю про те, що логотип не докінця продуманий як на мене.
Звіно, що критикувати легко (але не завжди), проте зараз це єдине, що ми можемо зробити)
Я людина темна, тільки з лісу. Хто пояснить. навіщо розпису логотип? Де у світі таке є взагалі?
Все, що я побачила, де буде використовуватись цей логотип - це речі, які можна розписувати будь-яким орнаментом з усього петриківського різнобарв'я...
Автобуси та літаки взагалі потішили.
Та ну, це ж зараз тренд, щоб все і всі мали свій бренд та логотип. Щодо аналогічного брендингу народного декоративного мистецтва я також ніде такого не бачив, отже петриківка буде унікальне ще й тим, що буде перша ще й в цьому)

А ідея з ручним розписом предметів справді гарна, це було б дуже круто в якості дипломатичних подарунків чи яких ексклюзивних презентів. Коли кожен подарунок унікальна одиниця! Тепер залишилолся донести цю ідею до творці логотипу...
Будемо сподіватись також, що це не стане чиєюсь зареєстрованою нишком ТМ зі всіма витікаючими наслідками...
це точно. бренд зробили, отже й права у когось на цей бренд є. Цікаво, кому ж належать ці права, сорока майстрам, що малюють в центрі "Петриківка" чи тим людям, які замовили створення бренду? Але однознначно не простим смертним.
Ігоре а по моєму вийшло чудово адже це початок ! Годинники і канцелярія дуже симпатична
Так, скоріш за все бренд будуть доопрацьовувати, адже петриківку будуть розглядати в ЮНЕСКО тільки в кінці цього року, а бренд розроблявся спеціально для них. Тому вони врахують всі зауваження та вдосконалять лого.
А мені подобаються літаки та автобуси)
Це ж круто, що логотип подобається навіть не зовсім фанатам петриківки! А посуд то таке, кому що довподоби)
Головне, щоб бренд не звів петриківський розпис до шароварщини, перепрошую. За мотивами абощо можна, але в годинниках і чашках не "читається" народне мистецтво.

Але це все одно краще, ніж нічого. Пересіється полова окремо, зерно окремо))
мені чомусь не подобається чорний колір там. точніше - поєднання чорного і червоного. попри поширену думку, це НЕТИПОВО для української вишивки взагалі. Для справжньої. і для розпису, гадаю, теж. А ти як думаєш, Ігоре?
О, а я думав, що для вишивки це якраз типово! Ну що ж, тоді хочу сказати, що над цим шедевром попрацювали хороші українознавці.
Але справа навіть не в цьому, розумієш, коли я дивлюся на логотип, я маю бачити всю ту красу та багатогранність, що несе в собі петриківський розпис, це стосується не тільки розпису, а й всього, що брендується. Так от, дивлячись на це я навіть не можу зрозуміти про що йде мова в цьому логотипі, навіщо він потрібен та як має працювати, а про кольори та все інше піся цього навіть щось говорити вже не потрібно - логотип з першого погляду "не працює"
Хоча явище, берендування народного мистецтва, дійсно унікальне - такого в світі ще немає!